tag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post7598550485301462047..comments2013-03-25T20:01:05.576+02:00Comments on Sipoon linjastosuunnitelma: Sipoon linjastosuunnitelma / Planen över linjenätet i SibboWSPhttp://www.blogger.com/profile/09486372621372897649noreply@blogger.comBlogger40125tag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-24846789253740854442013-03-25T20:01:05.576+02:002013-03-25T20:01:05.576+02:00Useimmat Sipoon ruuhkalinjat on yllä määritelty li...Useimmat Sipoon ruuhkalinjat on yllä määritelty liikennöitäviksi niin, että matkustaja pääsee koulusta "klo 13-17 päättyviltä tunneilta kotiin". Mikäli työssäkävijä kello 17:n aikaan vasta ylittelee Helsingin rajaa, vaihto lähellekään kotia ei ehtine onnistua. Väittäisin siis, ettei esitetystä linjaverkosta ole suurta vastusta autoiluvähennyksen jatkumiselle "syrjäseuduilla".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-3795049072717523602013-03-25T17:47:07.092+02:002013-03-25T17:47:07.092+02:00Kuljen bussilla Kalkkirannasta Helsingin keskustaa...Kuljen bussilla Kalkkirannasta Helsingin keskustaan, aamubussi on ainoa, jolla pääsen vaihtamatta perille saakka (aamu-unisen onni). Aiemmin oli myös yksi töiden jälkeen suoraan Helsingistä Kalkkirantaan kulkeva bussi, enää ei ole yhtäkään. Uusien suunnitelmien mukaan vaihtoja tuleekin peräti kaksi mennen tullen! Kannatan moottoritien bussille Sipoon-pysäkkiä Söderkullaan tai Nesteelle, tämä jo vähentäisi vaihdot yhteen. (Todella kummallista, ettei sitä jo ole?)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-51932852561751787082013-03-25T15:52:56.448+02:002013-03-25T15:52:56.448+02:00För att få skatteavdrag för arbetsresor med egen b...För att få skatteavdrag för arbetsresor med egen bil krävs det antingen att man måste färdas minst 3 km till fots i en riktning eller att man har 2 timmars väntetid totalt på tur-returresan. Många omstigningar eller lång färdtid i kollektivtrafiken ger inte rätt till avdrag med egen bil. Dessutom kan skattmasen kräva att man använder infartsparkering om en sådan finns. Det betyder att det finns ganska få i Sibbo som har rätt att göra reseavdrag med egen bil fast kollektivtrafiken är undermålig.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-29025748629458252242013-03-25T13:01:29.581+02:002013-03-25T13:01:29.581+02:00Olisi mielenkiintoista nähdä Sipoosta HSL:n linjas...Olisi mielenkiintoista nähdä Sipoosta HSL:n linjaston mukainen palvelutasokartta, jonka avulla ratkaistaan viranomaisissa oman auton käyttötarve. Yli kahden tunnin työmatka huonoin joukkoliikennetarjonnoin sekä olemattomin liityntäpysäköinnein lienee jatkossakin oman auton käyttöperuste.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-11727252326603660532013-03-25T12:47:11.989+02:002013-03-25T12:47:11.989+02:00Nimenomaan tällaista suunnittelutaitoa tarvitaan p...Nimenomaan tällaista suunnittelutaitoa tarvitaan parantamaan linjojen kannattavuutta sen sijaan että tyydytään olemaan liikennöimättä ruuhka-aikojen ulkopuolella.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-15638355329797324092013-03-25T10:05:59.780+02:002013-03-25T10:05:59.780+02:00För glesbygdsbefolkningen blir det inga förbättrin...För glesbygdsbefolkningen blir det inga förbättringar. På vardagarna blir det en massa byten och glesa turer. På veckosluten måste man färdas till Nickby för att komma någonstans med kollektivtrafiken. Kommunen har räknat att bilisterna i glesbygden bekostar kalaset genom uteblivna reseavdrag för resor med egen bil vilket ökar kommunens skatteinkomster. Ingen byter dock den egna bilen mot en kollektrafikresa på upp till 3 timmar, då man med bil kommer överallt i huvudtadsregionen under 1 timme! Det bör finnas direkta bussförbindelser från alla byar åtminstone till Hfors centrum minst 3 gånger per timme. Varje omstigning och gles trafikering minskar intresset att använda kollektivtrafiken. Många har oregelbundna arbetstider och långa dagar och man vill inte därutöver tillbringa i värsta fall 6 timmar i kollektivtrafiken.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-57395272415000515282013-03-24T22:28:19.444+02:002013-03-24T22:28:19.444+02:00Linja 989 pienkalustollakin palvelisi hyvin Hindsb...Linja 989 pienkalustollakin palvelisi hyvin Hindsbyn koululiikennettä. Koululaisia tulee runsaasti Knutersintien ja Martiksentien suunnista, joten bussin reitti voisi ulottua esitettyä pidemmällekin. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-29670378389621784032013-03-23T18:52:45.080+02:002013-03-23T18:52:45.080+02:00Varmaan suurin osa Porvoon busseista, jotka eivät ...Varmaan suurin osa Porvoon busseista, jotka eivät aja HSL-järjestelmässä lähtevät Söderkulla-Hki-välille moottoritielle tämän uudistuksen myötä.Dallisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-60767716112620152302013-03-23T16:31:59.316+02:002013-03-23T16:31:59.316+02:00Voisiko yölinja 841N (Helsinki-Söderkulla)poiketa ...Voisiko yölinja 841N (Helsinki-Söderkulla)poiketa Landbon kautta. Linja voisi käydä kääntymässä edes 93:n päättärillä, jolloin matka-aika pitenisi vain parilla minuutilla. Landbon yö- ja iltaelämässä käyvän nuorison määrä kasvaa lähivuosina huimasti eikä Helsingin hintataso oikein houkuta muuttamaan omilleen lähemmäs keskustaa. Kasvavaan yöliikenteen kysyntään olisi helppo tällä tavalla vastata.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-87630565601741491752013-03-23T11:55:44.129+02:002013-03-23T11:55:44.129+02:00Söderkullasta tarvitaan suoraan moottoritietä pitk...Söderkullasta tarvitaan suoraan moottoritietä pitkin kulkeva bussi ainakin arkisin työmatka-aikoina. Tämä vähentäisi olennaisesti tällä hetkellä Arabia-Kumpula-Vallila-Keskusta alueella töissäkäyvien Etelä-Sipoolaisten yksityisauton käyttöä ja ruuhkien syntymistä Helsingin päässä. Vaihtoehtoisesti nykyisin Porvoosta suoraan moottoritietä liikennöivät bussit voisivat kulkea Söderkulla kautta. Tämä olisi helppo järjestää pikaisestikin kuluvan vuoden syksystä alkaen ainakin koeluonteisesti, kun uutta linjaa ei tarvitsisi perustaa vaan muuttaa jo olemassaolevan linjan reittiä 3 km:n osalta. Kiertolenkki ei ole suuri varsinkin, kun tiet kulkevat rinnakkain samansuuntaisesti. On ala-arvoista, että Söderkullasta kulkee tällä hetkellä esim. kaksi bussia Helsinkiin arkiaamuisin klo 07.05 ja molemmat kulkevat ns. vanhaa tietä. Matka-aika Helsingin keskustaan saataisiin lyhenemään yli puoleen nykyisestä, mikäli toinen bussi saataisiin kulkemaan suoraan moottoritietä pitkin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-70882857250413361702013-03-22T17:38:18.368+02:002013-03-22T17:38:18.368+02:00Edellä ehdotettu 992 linjan yhdistämistä 991 kanss...Edellä ehdotettu 992 linjan yhdistämistä 991 kanssa tai että 992 kulkisi suoraan helsinkiin. Kannatan mielummin yhdistämistä 991+992.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-1926915206995406522013-03-22T16:03:10.936+02:002013-03-22T16:03:10.936+02:00Olisi todella hyvä jos Hki-Porvoo -pikavuorot vois...Olisi todella hyvä jos Hki-Porvoo -pikavuorot voisivat pysähtyä Sipoonlahden Nesteen kohdalla. Jos kerran moottoritie on ihan vieressä, niin on järjestöntä että julkisilla pitää Eriksnäsistä mennä ensin Söderkullaan, odottaa siellä vartti ja vaihtaa Söderkulla-Hki -bussiin joka kiertää Itäkeskuksen kautta! Tähän menee aikaa n. 1,5 tuntia kun autolla Helsingin keskustaan kestää max.30min.<br /><br />Sipoonlahden Nesteelle voisi hyvin Eriksnäsistä/Söderkullasta kävellä tai pyöräillä ja hypätä bussiin, joka olisi nopeasti keskustassa. Näin ei tarvittaisi mitään uusia vuoroja, vaan ainoastaan yksi uusi pysäkki!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-80764488293558091382013-03-22T13:15:57.385+02:002013-03-22T13:15:57.385+02:00Viikonloppujen + arki-iltojen suoralinja HKI-NIKKI...Viikonloppujen + arki-iltojen suoralinja HKI-NIKKILÄ-HKI tulee säilyttää.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-778393003262246612013-03-22T13:01:46.906+02:002013-03-22T13:01:46.906+02:00Täysin samaa mieltä kuin edellä! 991 linjasuunnite...Täysin samaa mieltä kuin edellä! 991 linjasuunnitelma on tosi hyvä, ja se voisi kulkea mieluiten 30 minuutin vuorovälillä Söderkullan ja Nikkilän välillä. <br /><br />Samassa viestissä mainittu suora linja Söderkulla-Nikkilä-Helsinki (Lahden moottoritietä pitkin) palvelisi myös Arabianrannassa koulussa käyviä.<br /><br />Entä koska saadaan joku bussi (edes yksi vuoro) kulkemaan Söderkullasta Porvoon moottoritietä Helsinkiin? Nopeuttaisi matka-aikaa Helsinkiin olennaisesti ja palvelisi tuota samaa Arabia-Viikki-Kumpula aluetta kuin Lahden moottoritietä Nikkilästä tuleva bussi. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-91716947655691016292013-03-22T12:50:29.261+02:002013-03-22T12:50:29.261+02:00Linja 991 on hieno parannus kahden kuntakeskuksen ...Linja 991 on hieno parannus kahden kuntakeskuksen väliseen liikenöintiin. Tätä on odotettu jo vuosia! Tämä parantaan Söderkullantien varrella asuvien kouluyhteyksiä (Söderkullan suuntaan) ja harrastumahdollisuuksia iltaisin.<br /><br />Tarvitaan myös yksi vaihdoton yhteys Söderkulla-Nikkilä-Helsinki noin klo 7-8 välillä aamulla ja noin 16-17 välillä iltapäivällä. Tämä palvelisi Söderkullassakin asuvia, jotka käyvät töissä tai opiskelemassa Viikki-Kumpula-alueella. Nykyisin aamulla on vaihdoton yhteys, joka se toimii hienosti ja matka-aika on kohtuullinen. Iltapäivällä vaihtoyhteys kotiinpäin ei toimi!<br /><br />Nikkilään ja Söderkullaan tarvitaan molempiin liityntäpysäköintipaikkoja. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-10774786801472022862013-03-22T11:08:32.249+02:002013-03-22T11:08:32.249+02:00Kerava-Nikkilä väli vaikuttaisi ihan hyvältä, pari...Kerava-Nikkilä väli vaikuttaisi ihan hyvältä, pari kommenttia tähän:<br />Linja 985, Nikkilä - Kerava, töissä (arkipäivinä>) pitäisi olla Tikkurilassa klo 7, Keravan asemalle pitäisi silloin ehtiä klo 6:19 lähtevään junaan eli toivomuksena hieman aikaisempikin vuoro. <br />Linja 985K, Talmantielle tarvittaisiin lisää pysäkkejä, esim. Talmantien ja Talmankujan risteykseen.<br />Kumpikin linja, olisi mukavaa jos Keravalta lähtisi vuoroja puolen tunnin välein arkisin klo 16-18 välillä Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-83019320945445048352013-03-22T09:56:59.479+02:002013-03-22T09:56:59.479+02:00Mielenkiintoista! Kun viikonloppuna starttaan oma ...Mielenkiintoista! Kun viikonloppuna starttaan oma auton pihasta Jokivarrentieltä, niin olen nopeammin Tampereella kuin julkisilla Helsingin keskustassa. <br /><br />Toivottavasti en sairastu viikonloppuna siten, että en kelpaa ambulanssille.<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-1306086484992549882013-03-22T02:53:22.751+02:002013-03-22T02:53:22.751+02:00"Korso eteläinen alikulku" ja "Kera..."Korso eteläinen alikulku" ja "Keravan levähdysalue" ovat Matkahuollon tuntemia paikkoja, joissa pysähtyvät jotkin saman moottoritien kaukolinjat. <br /><br />Liityntäliikenne Keravan asemalle palvelee kunnolla lähinnä Martinkyläntietä, joka ei todellakaan ole sama asia kuin kaikki läntinen Sipoo.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-20996761914202863182013-03-21T20:14:39.998+02:002013-03-21T20:14:39.998+02:00Voisiko joku tietäväisempi selittää, mikä on se li...Voisiko joku tietäväisempi selittää, mikä on se liityntälinja, jolla Jokivarrentien suunnasta päästään sinne Nikkilään, siihen Keravan liityntälinjalle 985, jolla pääsee sinne junalle, jolla pääsee sitten iltaisin ja viikonloppuisinkin sinne Helsinkiin? <br /><br />Ja takaisin tullessa ei parane junien myöhästellä, ettei myöhästy siitä kerran tunnissa kulkevasta Nikkilänbussista, jolta ei taida olla sitä liityntälinjaa sinne Jokivarrentielle. Mutta jos olisi, nopeaa ja näppärää matkantekoahan tuo, eikös? Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-10780358067808591222013-03-21T19:47:33.702+02:002013-03-21T19:47:33.702+02:00JOKIVARRENTIELLÄ EI KULJE BUSSEJA VIIKONLOPPUNA. (...JOKIVARRENTIELLÄ EI KULJE BUSSEJA VIIKONLOPPUNA. (Korkeintaan, jos HSL saa neuvoteltua erillisratkaisun ELYn kanssa linjasta Pornaisiin). Eikä arki-iltoina parane olla kello kahdeksan jälkeen illalla asiaa pääkaupunkiin.<br /><br />Siis sitten - toivottavasti ei, kun ollaan kaikki Stadilaisia, niin matkataan Jokivarrentien perukoilta kävellen Kuntalan kulmille ja matkustetaan bussilla Södikseen tai Keravalle ja sieltä jatkot. <br /><br />Meidän nuorison kokonaismatka-aika esim. Kamppiin tuplaantuu ellei triplaannu verrattuna nykyiseen. Jos ei paikallisista niin väliä, niin samassa veneessä on Sipoonkorven kävijät.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-31003360870069415052013-03-21T19:34:48.283+02:002013-03-21T19:34:48.283+02:00Hei,
Olen muutaman kommentoijan kanssa samaa mielt...Hei,<br />Olen muutaman kommentoijan kanssa samaa mieltä siitä, että näiden Nikkilän linjojen tulisi olla ainakin aluksi toisin päin eli näin --><br /><br />Tason 1 linjat, joilla on laaja liikennöintiaika:<br /><br />• Linja 745: Nikkilä-Helsinki, Jokivarrentietä ja Lahdenväylää pitkin <br />• Linja 745K: Nikkilä-Nikinmäki-Helsinki, Jokivarrentietä, sitten Nikinmäen kautta, vähän matkaa Lahdentietä, ja sitten Lahdenväylää. Lahdentieltä on vaihtoyhteys Vantaan sisäisille linjoille, mm. Tikkurilan suuntaan<br /><br />Tason 2 linjat, joilla on melko laaja liikennöintiaika, mutta joita ei välttämättä ajeta kaikkina päivinä:<br /><br />• Linja 985: Kerava-Talma-Nikkilä<br /><br />Ihmiset liikkuvat nyt autolla. Liityntäliikenne Keravalle päävaihtoehtona autolle on epärealistinen? <br /><br />Liityntäliikenne on hidas vaihtoehto varsinkin ruuhkattomana aikana. Esimerkkinä: Keväällä-syksyllä arkiaamuisin (lähtö klo 9) täältä Nikkilästä ajaa autolla Skattalle 35 min... :/<br /><br />Muuta: <br />Korsossa pitäisi olla moottoritiebussipysäkit. Muualta Suomesta bussilla tulevia saa hakea jopa Viikistä asti tänne Nikkilään.<br /><br />Nikkilään tarvitaan myös liityntäpysäköintipaikkoja.<br /><br />Hyvää kevättä!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-14579951419058225282013-03-21T17:17:45.906+02:002013-03-21T17:17:45.906+02:00Linjan 985 (Kerava-Talma-Nikkilä) vuorovälit ja lä...Linjan 985 (Kerava-Talma-Nikkilä) vuorovälit ja lähtöajat näyttävät muuten hyviltä, mutta edelleenkin ensimmäinen vuoro arkiaamuina saisi lähteä aikaisemmin: jos työt alkavat klo 07 Helsingissä, ei riitä, että ensimmäinen bussi lähtee klo 6.30 Nikkilästä. Ja mikäli saa toivoa, ruuhka-aikoina vuoroväli voisi olla niinkin lyhyt kuin 30 minuuttia, jos tämän linjan varaan kuitenkin aiotaan rakentaa koko kasvavan Talman tuleva joukkoliikenne. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-70837620416800136792013-03-21T09:48:41.363+02:002013-03-21T09:48:41.363+02:00Käyn päivittäin töissä Ruskeasuolla Söderkullasta ...Käyn päivittäin töissä Ruskeasuolla Söderkullasta käsin bussilla. Oopperalla vaihdan ratikkaan. Olen suoran bussilinjan kannalla välille Söderkulla-Hki. Kokemuksesta voin sanoa, että vaihto liikennevälineestä toiseen on se, joka syö eniten aikaa ja hermoja. Olen kokeillut ehdotettua vaihtoa Itäkeskuksessa linjaan 58 (ja sillä Meilahteen/Ruskeasuolle) ja tiedän että systeemi vie enemmän aikaa kuin suora linja Oopperalle ja siitä ratikkaan. <br /><br />Olisi tärkeää säilyttää joku suora yhteys Söderkullasta Helsingin Mannerheimintielle.<br /><br /> Leena Kinnunennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-75814206299990972002013-03-21T08:36:43.556+02:002013-03-21T08:36:43.556+02:00Me autottomat Helsingissä työssäkävijät toivomme s...Me autottomat Helsingissä työssäkävijät toivomme suoria bussiyhteyksiä nlä-hki-nlä, ja myös vuorotyötä tekevinä sipoolaisina toivomme liikennettä myös viikonloppuihin,siis suoria yhteyksiä, näin ei työpäivän tarvitsisi alkaa kulkuneuvoa ja paikkakuntaa vaihtamalla edestakaisin.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5189498535007592383.post-37196194875610678032013-03-19T10:54:11.681+02:002013-03-19T10:54:11.681+02:00Eriksnäsin 992 vuoron pitäisi ajaa suoraa Itäkesku...Eriksnäsin 992 vuoron pitäisi ajaa suoraa Itäkeskukseen ilman vaihtoa Söderkullassa. Jos Helsingin keskustaan mennessä täytyy vaihtaa ensin Söderkullassa ja sitten Itäkeskuksessa, on se liian hidasta. Moottoritie menee Eriknäsin vierestä ja henkilöautolla on jo pitkällä siinä vaiheessa kun Söderkullassa odottelisi ensimmäistä vaihtobussia.<br /><br />Näiden suunnitelmien lisäksi Porvoosta tulevat pikavuorot pitää saada pysähtymään myös Sipoonlahden kohdalla. Se olisi todella kilpailukykyinen vaihtoehto henkilöautolle.<br />Apihttps://www.blogger.com/profile/17485714221587428442noreply@blogger.com